Direktlänk till inlägg 16 februari 2022

Vi kämpar på!

Av 1938 - 16 februari 2022 13:19

Jag har inte glömt bort er, kära bloggföljare. Det var bara min tur att få det här oövervinnliga covidskitet så jag har fått lov att hålla mig borta från laget denna vecka. Härnäst väntar annars träningsmatch mot Åkarp på lördag då hoppas jag vara tillbaka vid spakarna. Det händer en del hos klubbarna runt om i serien där bland annat Kosova presenterat lite nytt. Jag anser dock uppdateringen överlag vara alldeles för dålig för att jag ska kunna bygga nån analys kring övriga lag. Det har till och med blivit att lag inte uppdaterar resultat från träningsmatcher. För bloggens del spelar det ingen större roll för då lägger jag bara allt fokus på oss själva. Däremot är det tråkigt för oss som vill följa serien i sin helhet. Känslan är och har länge varit att energin hos ideella krafter börjar ta slut och det ser vi på hemsidor runt om. Trist utveckling. 1938 kämpar vidare men just nu med lite mindre att skriva om.


I år ska laget på träningsläger för första gången på länge! Det är en glädjande nyhet nu när vi varit isolerade till vår egen idrottsplats i princip. Det behövs onekligen för sammanhållningen nu när vi genomgår en generationsväxling. De äldre som faktiskt är kvar behöver lära ut allt dom kan till både unga och nya lirare. 


Bloggen satsar vidare på utveckling av sociala mediekanaler. Jag har slutligen kunnat koppla insta/fb och det är ett jätteframsteg för en inte så teknikkunnig. Nästa steg är att kunna bidra med lite mer kring matcher, till exempel kollage när det blir mål och så vidare. Men det filas på. Det finns ju tid över. 

Ville bara höra av mig. Ha en fortsatt fin vecka så hörs vi förhoppningsvis på lördag och innan dess med en Inför match.

 
 
Ingen bild

Eddie

16 februari 2022 13:37

Ditt jobb imponerar stort på andra klubbar Björn ! Tänk om alla lag hade haft en som du, iallafall 50%.

1938

16 februari 2022 15:05

Det värmer att höra Z! Vi stöttar och peppar varandra på ett bra sätt i Kulladal.

 
Ingen bild

Jan-Åke Jönsson

16 februari 2022 18:38

Har länge varit imponerad av ditt jobb med bloggen. Intressant och trevlig läsning.

1938

16 februari 2022 19:25

Alltid trevligt när motståndartränaren berömmer! Tack så mycket Jan-Åke! Vi ses till serien

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards