Direktlänk till inlägg 24 maj 2021

GAME ON!

Av 1938 - 24 maj 2021 21:53

Dubbelserie
Idag blev det klart att div 4-6 drar igång den 5-6juni och spelar en dubbelserie till slutet på november. Förutsättningarna togs upp i ett inlägg nyligen men det innebär bland annat att kvalspelet dumpas och att ettorna och bästa tvåan i de tre div 4-serierna går upp i div 3. Det blir således en rejäl kamp för att nå div 3. Samtidigt minskar risken att trilla ner i div 5 då "bara" 11:an och 12:an gör det medan placering 3-10 säkrar kontrakt direkt efter omg 22. Innan sommaren spelar alla lag sex matcher vardera. Kulladal börjar mot Bellevue och avslutar våren mot Klagshamn - båda på hemmaplan. 


KFF-tipset i höst

Efter månader utan bloggmaterial kommer allt samtidigt så jag försöker sprida ut all information, bland annat kommer spelschemat i ett seperat inlägg. Men jag vill nämna att det efterlängtade KFF-tipset kommer vänta att sparkas igång till 7aug. Dels är det för få matcher under våren, dels tycker jag det är ont om tid för att försöka nå ut till alla tappade bloggläsare på mindre än två veckor. KFF-tipset blir således avgjort på rekordmånga sexton matcher. Men det ska väl bli kul?! Mitt sedvanliga serietips kommer jag INTE att genomföra av den enkla anledningen att jag inte vet ett dugg om lagen i vår serie. Jag brukar kunna utgå från träningsmatcher, form och spelarförvärv men inför denna säsong har lag av förklarliga skäl legat lågt med all form av information. 


Träningsmatch

Kulladal kommer spela en träningsmatch innan serien drar igång och det är mot div 4-kollegan Rydsgård på bortaplan den 1juni. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards