Direktlänk till inlägg 15 mars 2021

Träning, träning och åter träning

Av 1938 - 15 mars 2021 22:13

Så känns det nog för de flesta spelarna under div 1. Om man ska vara rakt på sak så känns det lite som om vi inte vet vad vi tränar inför. Hur sannolikt är det att serierna överhuvudtaget drar igång i maj? Målet att alla vuxna skulle vaccineras under första halvåret av 2021 verkar regionerna få slänga i soptunnan och då är det väl tveksamt att man helt plötsligt skulle släppa på aktiviteter. En skulle nog kunna försvara det med att fotbollen sker utomhus sommarhalvåret men fotbollen är inte ensam herre på täppan och skulle den få lov att dra igång men inte inomhussporter så skulle det nog ta hus i helvete. Jag har blivit oerhört pessimistisk senaste året, vem har inte blivit det, och det märks nog på mina texter men jag kan liksom inte se någon ljusning just nu. Jag är glad att vi har träningskvällarna kvar och att vi får träffas och göra det vi alla tycker om. Nu börjar jag dock märka på spelarna att det här "ekorrhjul-aktiga" tär något oerhört. Motivationen är svår att trolla fram. Restriktioner i all ära men jag är inne på samma spår som Roar Hansen i intervjun med Skånesport. Jag tycker hela intervjun med honom var riktigt bra och tänkte äntligen en tränare som vågar säga vad alla tycker. Jag fastnade särkskilt för orden: "Det jobbigaste är att man tvingas försvara olika beslut som en myndighet och SvFF har tagit och man förstår inte vad de håller på med. De är långt ifrån verkligheten och tar bara politiska beslut för att hålla en god ton med varandra. De ser inte olika sidoeffekterna tyvärr". Kalla mig feg men när Roar tog bladet från munnen så vågar jag publicera att jag sitter inne med precis samma åsikter. Tusentals nötter kan trängas i skidbackarna men vi får inte spela match och tvingas dessutom vara i grupp på bara åtta. Dom som bestämmer kan ju inte ha varit nära en fotbollsplan under sitt liv. 

 

Skitsamma! Vi fortsätter alltså träna på. Bagarn försöker elda på med övningar som ger tempo och fys/kondition är ständigt närvarande. Hade vi varit i en normal försäsong så tror jag vi fått tufft i träningsmatcher eftersom vi är inne i en klassisk tuff träningsperiod. En normal försäsong skulle vi sikta på att vara på topp mitt på våren. Nu vet vi inte var vi hamnar. Som nämnt ovan såg jag för första gången ikväll och möjligtvis även i lördags att motivationen fått sig en törn. Hur ser man det undrar nog en del. Det är svårt att förklara men har man varit bland dessa pågar i elva år så ser man skillnad. Frustrationen ökar, tålamodet tryter och det går ut över varandra. Jag förstår det till hundra procent för jag är likadan privat. Vi ska försöka ordna några aktiviteter utanför plan (allt inom ramen för restriktionerna) så spelarna lär känna varandra bättre och få ha lite kul. Tävlingsnerven ska vara närvarande igen!

 

Vi kämpar på. Snart börjar Allsvenskan!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - Lördag 11 maj 17:12


  I hemmamötet mot tabellfyran Bunkeflo gick Kulladal segrande med de stabila siffrorna 3-0. En ny nolla bakåt skvallrar om en oerhört säker defensiv med forne Olympicspelaren Axel Håkansson i mitten av trebackslinjen. Över nittio minuter är det i...

Av 1938 - Lördag 4 maj 15:43


  Kulladal tog på lördagen en stabil 1-0-seger i derbyt och tillika toppmötet mot nykomlingen Kvarnby. Det var två obesegrade lag som möttes på Kulladals IP. En stor del av den första halvleken var ett enda stort ställningskrig där det ändå var viss...

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...


Ovido - Quiz & Flashcards