Direktlänk till inlägg 21 oktober 2020

En blå själ tackar för sig

Av 1938 - 21 oktober 2020 09:00

Vi vinkar inte bara farväl till tränarduon efter denna säsong. När MM-finalen blåses av så är det även Zoltan Szabos sista minuter som målvaktstränare i klubben. Denna otroliga föreningsmänniska vars Kulladalsgärning sträcker sig långt tillbaka som spelare på 80-talet via tränare, ordförandeposten och målvaktstränare här under de senaste åren. I Kulladalskretsar har vi lärt oss att aldrig säga aldrig men vi låter oss iallafall tacka av en fantastisk människa för denna gång. En varmare och mer givmild person får man leta länge efter. För mig personligen skvallrar en rad fotbollskvällar om detta faktum och för spelarna i laget en hel del lagsammankomster som avslutas hemma hos Szabos. När många runtomkring kommer och går har Zoltan alltid varit personen att luta sig tillbaka till, både innan och under tiden han ingick i ledarstaben. Hans fotbollskunskaper och enorma föreningserfarenhet är sin sak (det har varit en lyx och mycket uppskattat av våra målvakter att ha tillgång till Zoltan två gånger i veckan) men det han bidrar med till en grupp går inte ersätta. Hans empatiska förmåga, att alltid finnas tillhands och lyssna. Zoltan känner alla och alla känner Zoltan. Det är en i raden av tunga avsked som jag tvingas till efter denna säsong och det faktum att vi bara har få träningar kvar tillsammans är oerhört jobbigt. Samtidigt tröstar jag mig med att det bara är ett avsked från fotbollsplanen. Men att det tär på en upptäckte jag ikväll. Ralf och Hågan i förrfjol, nu Pålle och Zolle. Efter så många år tillsammans. Plötsligt står jag där ensam kvar i katakomberna. Tack för alla fina minnen skriver jag medan ögonen vattnas så smått. 


     

 
 
Zoltan

Zoltan

21 oktober 2020 12:29

Tack Björn!
Det är tungt att lämna. Omständigheterna gör att beslutet är som det är.
Jag kommer att sakna ......allt! Inte minst dig och den service du ger till oss alla och gjort under så många år.
Du kunde inte hitta en bättre bild att avtacka med. Den är först-klassig!

Tack Kulladals FF för alla fina år och fantastiska minnen jag tar med mig.

Lycka till framöver // Zoltan

http://Blogg

1938

21 oktober 2020 20:39

Bäst är du.

#bättreochbättredagfördag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards