Direktlänk till inlägg 15 augusti 2019

Minnesord Nils Falk

Av 1938 - 15 augusti 2019 21:45

Kulladals fotbollsförening är i sorg efter nyheten om att en av klubbens absolut stora profiler lämnat oss efter en kortare tids sjukdom. Nils "Nisse" Falk var verksam i föreningen under en stor del av sitt liv och det är lättare att nämna vilka roller han inte haft i föreningen som var en så viktig del av honom. Och det var ömsesidigt. Kulladal har väldigt mycket att tacka Nisse för efter att han ända från ung ålder fram till för bara några månader sedan bidrog med sitt kunnande, på plan och utanför, inne i klubbhuset och ute på fältet. Allt från spelare till ledare till ordförande. Nils Falk var och kommer alltid vara synonymt med Kulladals FF. Det spelar ingen roll från vilket ålder eller generation en tidigare spelare kommer från, personen har alltid något fint att säga. Hur stor betydelse KFF hade för Nisse blev som allra tydligast när han vid hemmamatch vankade av och an i nervositet och i vissa tider knappt vågade titta på slutresultatet förrän i tidningen dagen efter. Det säger i stort sett allt när kärleken till en fotbollsklubb övergår till i det närmaste lidande. Det är profiler som Nisse som fått mig att känna stolthet i att bära och representera klubbmärket dag ut och dag in. 


På ett personligt plan lärde jag känna Nisse när jag var liten påg och följde med brorsans 82:or på allt från matcher, cuper och träningsläger. Under några år var min pappa och Nisse ledarkollegor i samma åldergrupp där Nisses yngsta son Per också spelade och för övrigt också vår nuvarande ordförande Markus Åkerblom. Jag har under alla mina fotbollsår aldrig känt sån gemenskap som inom den gruppen. Minnena är många men dom allra främsta från Tjörnarp dit ofta truppen sökte sig för träningsläger och alla familjer fick följa med. För egen del blev det uppehåll från fotbollen ett antal år, ibland får man inse sina begränsningar men när jag sen fick frågan om att bli lagledare så var det bara självklart att Nisse var kvar i föreningen och vi på ett mer vuxet plan åter lärde känna varandra. Vi hade ju faktiskt mycket mer än Kulladal gemensamt och det var alltid så trevligt att prata om resor vi gjort eller fotbollsmatcher vi sett under tiden vi inte setts. Min kärlek till Berlin får jag till exempel helt och hållet tacka Nisse och Kerstin för. Det var en återkommande resa för de båda likaså besöken i England dit dom åkte ofta. Nisses förmåga att måla upp resan gav mig känslan att jag var där, allra senast när han berättade om resan till norska fjordarna. Inte sällan cyklade jag ner något tidigare innan träningen i hopp om att träffa Nisse innan spelarna kom, så tog han paus från det han gjorde på datorn och vi snackade ikapp. Det är något jag kommer sakna oerhört. Men minnena kommer aldrig försvinna och det förmår att torka tårarna något. Tack för allt du givit mig och tack för att du fått mig att inse värdet av att vara en del av denna fantastiska fotbollsförening nu och inom oöverskådlig framtid. Jag kommer aldrig glömma dig Nisse. 


Jag vill gärna sända en tanke till Kerstin, Jonas och Per. Jag beklagar sorgen och önskar er allt väl i sorgearbetet. 


Björn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards