Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Insläppta mål...

Av 1938 - 29 maj 2014 00:21

Dags att bjuda er läsare på lite statistik. Denna gång är det en liten jobbig sådan. Insläppta mål. 


Totalt antal: 18st (2,25mål/match)


Vem gör... i matcherna?

 KulladalMotståndare
Första målet2gånger6gånger
Sista målet1gång7gånger

Första tabellen är knappast en smickrande läsning för en Kulladalare. På åtta spelade matcher har vi tagit ledningen blott två gånger, Skabersjö och ÖT Smygehuk borta. Det kanske ändå inte är det värsta. På dessa åtta matcher har vi stått för sistamålet i matcherna bara en gång, Skabersjö borta. Det är en fullständigt bedrövlig statistik. Intressant nog tog vi varken ledningen eller gjorde sista målet när vi slog Oxie senast. 


När släpper vi in målen...?

MinutAntal
0-15min5
16-30min1
31-45min-
46-60min5
61-75min1
76-90min6

Här ser man också en dyster tendens. Tidigt i matcherna, precis efter paus och i slutet av matcherna släpper vi in våra mål. Detta är bara drygt hälften av matchminuterna, resterande fyrtiofem minuter släpper vi in två (!) av totalt arton mål. Jag vet inte hur märkligt det är, det är kanske talande för ett lag i motgång. Men det är definitivt något som bör förändras om vi ska klättra i tabellen. 


Hur släpper vi in målen...?

HurAntal
Straff1
Försvarsmisstag4
Bolltapp 1
Speluppbyggnad4
Kontring2
Fasta6

Oavsett hur denna tabell ser ut så finns en ljusning i att vi under de tre senaste matcherna höjt oss rejält när det kommer till defensiva fasta. Inget lag har kommit till på dessa. Försvarsmisstagen har också minimerats. Så åtminstone på denna front kan vi se lite mer positivt på det. 


Men det finns en hel del att jobba med. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Skapa flashcards