Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Bloggen tippar div 3 SG

Av 1938 - 5 april 2012 12:50

Så här tror 1938 att div 3 SG slutar 2012:


1.
___________________________

2.

-------------------------------

3.

4.

5.

6.

7.

8.
-------------------------------

9.
___________________________

10. Råå IF

11. IFK Trelleborg

12. Furulunds IK


Kommentar: Liksom Kulladal så klättrade Råå upp genom ett ovisst kval. I Råås fall så blev kvalet aldrig riktigt ovisst eftersom man vann samtliga tre matcher över Alvesta (6-1), Laholms FK (1-0) och den helt avgörande mot Snöstorp/Nyhem (3-1). Kulladal har stött på Råå säsongen 2009 då båda mötena slutade oavgjort. Det kan mycket väl bli så att Kulladal möter Råå i en avgörande bottenstridmatch i nästsista omgången i höst, låt oss inte hoppas på det. Jag tror Råå får det tufft att hänga kvar i div 3 denna säsong. I ärlighetens namn tvingas jag mestadels gå på fjolårsresultatet och känsla eftersom Råå är ett lag jag inte kan mycket om. Att man lite slår ur underläge kan däremot vara en stor fördel för dem. Den Skånefyran som Råå kommer från känns direkt som den svagaste av de tre 2011 och jag tror, liksom Furulund, helt enkelt inte man har material för att hålla sig kvar i trean. Resultaten från träningsmatcherna imponerar delvis (2-0 mot Höganäs och 3-3 mot Eskilsminne) men trots allt, lite motsträvigt, placerar jag Råå på tiondeplatsen. Lördagens genrep mot Perstorp tror jag antingen kan bekräfta eller förkasta mitt tips. Råå inleder borta mot Trelleborg den 14april.

Nordic Bet odds för serievinst: 35.00 (8) 

Kulladal möter Råå: Omg 2: 21april (B), Omg 21: 29sept (H)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - Lördag 11 maj 17:12


  I hemmamötet mot tabellfyran Bunkeflo gick Kulladal segrande med de stabila siffrorna 3-0. En ny nolla bakåt skvallrar om en oerhört säker defensiv med forne Olympicspelaren Axel Håkansson i mitten av trebackslinjen. Över nittio minuter är det i...

Av 1938 - Lördag 4 maj 15:43


  Kulladal tog på lördagen en stabil 1-0-seger i derbyt och tillika toppmötet mot nykomlingen Kvarnby. Det var två obesegrade lag som möttes på Kulladals IP. En stor del av den första halvleken var ett enda stort ställningskrig där det ändå var viss...

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...


Ovido - Quiz & Flashcards