Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Dagen efter...

Av 1938 - 22 maj 2009 14:05

Så här dagen efter vinsten mot Häljarp känner man sig mer trygg i att Kulladals spelidé håller och framförallt att laget visat att man nu hör hemma i toppen. Nästa vecka blir tuff med Olympic och Eskilsminne som motståndare, men jag är övertygad om att laget kommer göra bra matcher på nytt och med lite tur plocka med sig fyra-sex poäng härifrån. Framförallt två matcher är spännande för Kulladals del imorgon, Råå-Croatia och Hyllie-Eskilsminne. Vid vinst gör Råå ytterligare ett litet ryck i toppen, men samtidigt är då Kulladal om Croatia. Hyllie tror jag är tillräckligt bra för att ta poäng och kanske till och med slå Eskilsminne. Nu väntar välbehövlig vila för Kulladal som återigen tränar måndag-tisdag innan derbyt. Bloggen tar inte vila och följer Eriksfälts hemmamatch mot Flagg imorgon! Dessutom lite diskussion kring omgångens övriga matcher i Kulladals serie och andra serier.


Missa inte min omröstning jag lagt upp här intill...  

 
 
Ingen bild

hazi

23 maj 2009 13:37

Nu väntas härnäst ett kanonderby!
jag med mitt grönahjärta tror ju förstås att det luktar grön viktoria! men är också imponerad av vad Sander och Kulladal har att konkurera med.Redan förra året var kulladal ett spelskickligt lag.
Till mötet på onsdag har Olympic Murat avstängd. Tyvärr får man väl säga eftersom han verkar ha kommit igång ordentligt nu.Kanske att det lossnar för vår bänkade skyttekung mot sitt gamla lag. Det brukar ju bli så när man möter sin fd klubb! Jag hoppas iaf att Ayhan blir matchens Kung

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards