Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Dags för Distriktsmästerskapet!

Av 1938 - 20 april 2009 21:16

Imorgon tisdag kl 19 spelar Kulladal i DM hemma mot Åstorp. 


Motståndaren:

Åstorp härstammar från division tre sydvästra Götaland och har hittills bara spelat en match och då förlorade man hemma mot Höganäs 2-3.


Trolig startelva:

Det är svårt att veta hur Kulladal kommer att ställa upp i denna matchen. Jag tror att man satsar på serien men samtidigt tror jag man anser att det finns en stor möjlighet att ta sig vidare från denna omgång. Även om Åstorp spelar i divisionen över Kulladal så tror jag inte att man är ett (mycket) bättre lag, det får vi förstås se imorgon. På grund av att man tror på sig själv tror jag att Kulladal ser detta som en viktig tävlingsmatch och kommer nog inte vila spelare i onödan, varför ska man ändra laget från i söndags om alla vill och kan spela? Matchen spelas på konstgräs och det är svårt att spekulera i om Kulladal drar fördel av detta, men hoppas.


Trolig startelva är att ta i, det är snarare en hypotes av mig. Denna gång i rätt format! 4-3-3


Målvakt: Tonny

Försvar från höger: Calle Henke Danne Jurlander

Mittfält från höger: Joel A.Jönsson Endrit

Anfall från höger: Freij Håkansson Freskim


Söder är skadad och Danne inte avstängd men annars tycker jag inte man bör ändra försvaret efter insatsen mot Hyllie. Jag tror Freskims styrka framför mål behövs när målchanser bara måste in, de som väl skapas. Dessutom kan han fungera bra bakåt. Robin vill man inte sätta på bänken, han är för bra men konkurrensen måste innebära att man cirkulerar. Robins insats mot Hyllie var otrolig, han sprang sönder Hyllie och kanske borde han fortsätta. Men samtidigt är det bra att spela in fler spelare om någon skulle gå sönder. Jag hoppas få se inhopp av Mumme, Nick, Tobbe och Robin som kan röra runt rejält. Kulladals konkurrenssituation är helt galen egentligen, denna såg man inte alls i samma grad förra året. Jag vill ha in Martin P, Sasse, Eddie, Jönsson i detta lag, men alla kan inte spela. Säkert har jag glömt ett par-tre stycken. Målvaktsposten, i Spanien har man som tradition att spela med reservmålvakten i cupen, Martin in?!


Tips?

Kulladal vinner denna match med 2-1


Dagens träning var kall för åskådarna, solen borde hängas fast tills träningen slutat. Back-Jönsson såg mycket taggad ut, han vill nog in i startelvan! Axel visade extrem vilja, efter att ha släppt in ett skott från Håkansson sparkade han nästintill sönder stolpen, sällan man ser sån tändning på träning.


Kämpa lika bra som i söndags så vinner ni imorgon Kulladal!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1938 - 7 oktober 2022 16:00

Min tid som lagledare i Kulladals fotbollsförening är över. Med det går också den här bloggen i graven efter fjorton år. Som rubriken förtäljer så har allt sin tid. Jag har tappat motivationen som lagledare för seniorlaget under säsongen som gått. Må...

Av 1938 - 4 oktober 2022 19:15

Kulladal kan slutligen andas ut efter en minst sagt nervig höst. I majoriteten av matcherna har man suttit som på nålar och söndagens avslutande match var inget undantag. Det säger inte lite att Kulladal efter avslutad serie sitter med tredjeflest in...

Av 1938 - 4 oktober 2022 18:45

Seriespel Spelare Ma Mål Ass Gula Röda Mvp A
drian Aboujaefari (6)  - -  -  -  -  Ahmad Beida  2 (4) 1 - - - - Ali Haidar Jabbar 11 (4) - - 3 - - Anthony Olsson (1) - - - - - Arlind Tah...

Av 1938 - 4 oktober 2022 16:54

Här fann vi en nygammal vinnare i form av Mikael Larsson som kammat hem storvinsten förut. Övriga pallplatser intog Perry Åsbrink 1 (ensam tvåa) och Perry Åsbrink 2 och Gunilla Nilsson (delad trea).    1. Mikael Larsson 18p 2160kr 2....

Av 1938 - 30 september 2022 14:51

Dags för Kulladals ödesmatch i sista omgången av Div 4 SV 2022. Man tar emot formstarka Lundalaget Linero på konstgräset (eftersom gräset är avstängt för säsongen). Nackdel eftersom Linero spelar på konstgräs hemma men fördel eftersom en dålig grästu...


Ovido - Quiz & Flashcards