Alla inlägg den 29 maj 2018

Av 1938 - 29 maj 2018 22:14

Nu är det bara drygt en vecka kvar till Kulladals klassiska internturnering går av stapeln igen. Det var fem år sen det senast begav sig och då under hösten 2013. Då som alltid väldigt uppskattat. I år blir det en speciell upplaga eftersom den spelas i samband med ett Kulladals FF fyller 80år. Klubben har lyckats klämma in turneringen mitt i veckan den 6juni så det inte påverkar seriespelet för något lag. Förutom själva turneringen där spelare från alla åldergrupper mixas i olika lag som tränas av klubbens alla ledare, så kommer det finnas grillning, lotterier, sponsorer på plats och andra aktiviteter. Mer än tidigare blir det än familjedag. För egen del har jag gått segrande ur internturneringen en gång, som spelare. Vilket år det var får jag återkomma med men medaljen finns här hemma nånstans. Det är fin prestige i det. På bilden nedan ser ni 2013års vinnare med Martin Persson (tränare) och Freddy Helm i spetsen. Se vem av seniorerna som drar det längsta strået denna gång. Bloggen kommer vara på plats och följa evenemanget samtidigt som jag själv nog blir tränare för nåt lag. 


Hoppas ni bokat in dagen i kalendern! Mitt lag går för seger!


 



Ovido - Quiz & Flashcards