Alla inlägg den 2 februari 2017

Av 1938 - 2 februari 2017 23:45

Tiden fortsätter rinna iväg. Nu har vi varit igång i tre veckor och helgen som kommer blir den sista utan matcher på ett tag. Tycker det ska bli kul att dra igång träningsmatchandet, det skapar en viss nerv (särskilt i MM) och något att se fram emot för spelarna när dom jobbar som hårdast på träningsplanen. Ännu en träningsmatch är inplanerad. Motståndet är IFK Malmö och den kommer läggas mellan våra MM-matcher mot Olympic och Hyllie, mer om det när det är helt bekräftat. Det är också bara två veckor kvar av löpträningarna i Pildammarna sen går vi in i brottarhallen, där Pålle lovar att spelarna kommer längta tillbaka till löpträningarna när det drar igång. 


Vi verkar vara inne i en skade- och sjukdomsperiod. Två spelare (Tim Rickbo, lår och Oliver Wågreus, fot) gick av kvällens träning. Sällan har min telefon plingat så mycket som det gör några timmar innan träning. Inne på det i mitt förra inlägg befarar jag att några inte klarar att ta upp kampen, men hoppas att jag har fel. Det hade annars varit ett ypperligt tillfälle att visa upp sig på lördag när juniorerna möter Svedala. Men där är andra som får chansen. Vi har för närvarande en juniormålvakt på plats och bland annat han får möjligheten att visa upp sig på lördag. Inne på målvakter: Skönt att se Calle Nelin tillbaka i träning efter en veckas frånvaro på grund av sjukdom. 


Som det alltid har varit kommer bloggen lägga störst fokus på A-laget under säsongen. Det är liksom anledningen till att det hela drog igång 2009. När det kommer till U- och J-laget får helt enkelt jobb och ork styra. Men jag ska försöka ha ett gott samarbete med mina lagledarkollegor så att ni läsare kan få en inblick i lagen även om undertecknad inte är på plats, som på lördag till exempel. Det hade varit kul med lite mer heltäckande bevakning, men det går helt enkelt inte att göra själv. 


Det blev sent detta. Vi får höras senare i veckan!



Ovido - Quiz & Flashcards