Alla inlägg under januari 2017

Av 1938 - 7 januari 2017 22:24

Även Kulladals 03:or vann sin final i B-slutspelet. Dom besegrade Lilla Torg med 3-0. Inget annat!

Ber om ursäkt för felaktigheter i förra inlägget genom att dela lagets instagrambild. Grattis!

Av 1938 - 7 januari 2017 00:00

Nästa vecka drar träningen igång igen! Somliga ser nog gärna att utropstecknet raderas eftersom man vet vad som väntar under tränare Påhlsson. Men personligen har jag haft sån fotbollsabstinens under juluppehållet att jag verkligen ser fram emot att dra igång igen. Träningsupplägget blir samma som tidigare säsonger och även om det må vara jobbigt så har det från första dagen Pålle tog över huvudansvaret 2014 uppenbarligen gett resultat. I stora drag blir det (konst-)grästräning måndag och torsdagar medan det på träningen däremellan blir löpning/fys. Därmed inte sagt att grästräningarna inte innehåller löpning och fys. Truppen informeras om allt detta innan måndagsträningen. Efter att i tisdags varit med på en liten genomgång kring övningsinnehållet på träningarna är jag glad att jag inte satsat på att bli tränare. Ibland glömmer man bort hur mycket tid som ligger bakom varje träning, det är inte bara att kasta ut en boll. 


För egen del blir det starten på min åttonde säsong som lagledare i Kulladals seniorlag. Det är inte utan att man undrar var alla dom åren tog i vägen. Ibland känns det som  igår att jag under seniorträningarna satt där på betongläktaren och förde anteckningar till bloggen och Micke Sander till slut undrade om jag inte lika gärna kunde bli en del av gänget. Undrar om jag ens funderade i fem minuter. Även om jag har den längsta nuvarande streaken (*stolt*) bland ledarna är jag inte i närheten av antalet år mina kollegor har på Kulladals IP. Tränartrion som vet hur varenda grässtrå på A-planen ligger. Med risk för att bli sentimental här på fredagskvällen är det rätt häftigt att utgöra en ledargrupp tillsammans med personer man satt och beundrade som liten. Det säger ungefär lika mycket om föreningen som det faktum att spelare som varit i klubben sedan de knappt kunde träffa bollen, med samma hjärta och energi springer därute idag. Vilken förening vi har. Vilken sammanhållning vi har. Det blir så klart än mer speciellt när man går igenom de med- och motgångar vi gjort tillsammans. Det är klart att det blir som en familj, för mig - med många med mig - bokstavligt talat eftersom min bror är med och min pappa varit en del av det också. Mamma agerar fortfarande supporter dessutom, om det inte är risk för regn. Det är svårt att förklara vad man sysslar med när man varenda gång i januari står där med världens längsta försäsong framför sig, men nu försökte jag iallafall. 


Slut på det sentimentala. Trots iskyla ser vi för tillfället ut att slippa snön. Jag älskar snö, har gjort det sedan snöbandyn med brorsan i trädgården på Lindeborg och de många skidsemestrarna i Alperna - men just i fotbollssammanhang är den kass. Vi får väl anledning att återkomma till den under försäsongens början. 


Skånecupen är slut för denna gång. Överlag blev det ingen succé för Kulladal men 02:ornas "andralag" blev iallafall vinnare när dom igår plockade hem det nyinstiftade B-slutspelet efter seger mot Vellinge. Ett stort grattis till er! Dessutom var 03:ornas "förstalag" i B-slutspelsfinal idag, en final de dessvärre förlorade mot Lilla Torg. Det var kul att få känna på Skånecupsandan igen när jag var med juniorlaget, den har man saknat. Men inomhusturneringarna är inte slut i och med Skånecupens finaldagar. Vi och några av våra seriekollegor ska spela NH-cupen och några vet jag ska vara med i EMEK-cupen i Eslöv. Trots att man mestadels sitter och fryser mellan matcherna ute i hallen i Skurup har jag fått ett speciellt förhållande till cupen, det är ett roligt inslag under en grå januarimånad. Se om vi kan undvika förra årets relativt tidiga uttåg. 


Tycker ni årets första träning ligger extra tidigt? Så klart har bloggen statistik på det också. Det visar sig att årets träning är den tidigaste sedan åtminstone jag började som lagledare. Det är väl kul att börja säsongen med ett rekord direkt! Hoppas Pålle uppskattar min oerhörda statistik och inte blir irriterad på att jag gett spelarna "gnällmaterial".


Säsong1:a träning
20179jan
201611jan
201513jan
201419jan
201314jan
201216jan
201124jan
201025jan

Dags för Maverick! Favoritfilm :)

Av 1938 - 2 januari 2017 12:24

Grupp 5 - söndagen den 22jan

Kulladal - Trelleborgs FF 2 kl 09.22

Kulladal - Svedala kl 10.52

Charlo - Kulladal kl 12.00


Vid gruppseger: Sextondelsfinal mot tvåan av Trelleborgs FF 1, Skegrie, Sjöbo 1, Gärsnäs 2 kl 13.30

Vid grupptvåa: Sextondelsfinal mot ettan av ovanstående lag kl 13.52


Övrigt slutspel spelas söndagen den 29januari med start kl 10. 


Skapa flashcards