Alla inlägg den 8 december 2016

Av 1938 - 8 december 2016 23:12

För egen del var kvällens träning den sista för året, eftersom jag jobbar när laget gör sista träningen på måndag. Rent träningsmässigt var kvällens långt ifrån den bästa - rekordmånga återbud störde. Håller med coach om att dessa träningar är på gränsen till värdelösa då det mest handlar om att hålla igång för att vi måste (transferfönstret främsta anledning). Det är synd att de här träningarna drar ner den så fina nivå som säsongens träningar faktiskt hållt, ända från de tunga och outhärdliga februariträningarna till mellansäsongsträningarnas förvånansvärt höga kvalitet.  Nu vill alla liksom bara ta uppehåll och vila upp sig inför världens längsta (bara antar att den är det) försäsong. Men cred till dom som försökte göra det till en bra träning. Jag är övertygad om att tränarna lägger viss vikt vid sånt. På tal om tränarna och att försöka göra det bästa av saken, kolla vem som offrade sig och tog på sig målvaktshandskarna ikväll: Patrik Påhlsson! Han känner nog fortfarande av Zambrottas bomb från vänster men räddade den det gjorde han!

  

Fick en väldigt trevlig överraskning av spelarna med två julklappar innehållande min favoritöl. Det är oerhört trevligt att bli uppmärksammad och när spelarna känner en utan och innan dessutom. Det gör en pigg på att fortsätta säsong efter säsong. För att tala rent ut för en stund: Enda gången jag seriöst funderat på att kasta in var när övriga ledare slutade efter degraderingen 2012, det kändes sådär att skulla vara ensam ledare kvar men jag minns stunden hemmavid där jag övertalade mig själv om att fortsätta och där den största anledningen var för de spelare som faktiskt valde att stanna kvar's skull. Att någon fanns kvar skulle kunna ge trygghet. Varenda vecka får jag påminnelser om att beslutet var ett av de bästa jag tagit. Sammantaget kan man väl säga att uppskattningen är ömsesidig. Nä, slut med mesandet det kan vi ta en julaftonsmorgon. Men TACK! <3


Ingen officiell julhälsning ännu, bloggen ska hålla öppet en tid ännu. Transferfönsret är öppet några dagar till och nytt kommer säkerligen kring våra konkurrenter fram tills dess att det är stängt. Ett traditionsenligt första "blunda och hoppa"-serietips ska ni också få. Ska försöka komma ihåg det. Försöker också hålla bloggens sociala medier öppna (fb och insta) med bilder och annat kul. 


F-n vad jag ser fram emot 2017! 


BÄTTRE OCH BÄTTRE DAG FÖR DAG!


Skapa flashcards