Alla inlägg den 9 december 2014

Av 1938 - 9 december 2014 22:34

Visserligen återstår fredagsträningen på Actic innan vi helt kan stänga 2014års fotbollssäsong men Kulladals IP återser vi inte förrän träningen drar igång igen om sex veckor, vilket fotot nedan får symbolisera. Dagens sista träning var även den en välbesökt sådan och med hela fyra målvakter. Det fick därför bli spel på sjumanna i femtonminutersmatcher. Hela träningen kändes lite krystad men det är kanske inte så konstigt när vi nu skriver månad 12 på dagens datum. Det är skönt att säsongen är slut, särskilt med tanke på att de senaste veckorna bara gått ut på att hålla igång för sakens skull. Själv känner jag att jag behöver lite paus för att orka med en ny säsong och om jag känner det så kan man ju tänka hur spelarna känner. 


Det har verkligen varit en upp och ner säsong. Bredvid planen har man kastats mellan hopp och förtvivlan. Personligen kan jag aldrig acceptera 0-4-förlusten borta mot Rydsgård, att Kulladal (förvisso med många skador) och med stordäng mot ett medelmåttigt fotbollslag kändes väldigt konstigt. Att vi spelade vår sämsta fotboll kanske någonsin borta mot Svedala. Att vi fyra matcher i rad förlorat mot antagonisterna från Limhamn. Kulladal har alltid varit ett lag som fört respekt med sig, åtminstone vill man tro det, men de senaste säsongerna har det inte varit så. Frustrerande då man vet vad spelarna går för och det är inte synonymt med ett återkval, samtidigt är ett lag inte bättre än tabellplaceringen. Men sista omgångarna, inklusive kvalet mot Lilla Torg visade laget vad man kan. Det tar jag med mig när vi går i vinterdvala. Jag tror att med lite Pålle-formning under vintern, en utveckling av våra yngre spelare och några små förändringar i laget så tror jag vi sammanfattar nästa år ur ett mer positivt perspektiv. 


Idag presenterade min favorit till att ta hem serien nästa säsong, BK Höllviken några av sina nyförvärv. Tre spelare från Limhamn plockar man in. Det får ju en att undra vart Limhamn, som redan under fjolåret hade problem att få ihop tillräckligt folk, är på väg. Men det spelar väl ingen roll för slår oss gör dom ändå. Som jag nämnde häromdagen så ser Oxie ut att tappa många nyckelspelare, det blir nog väldigt svårt att upprepa årets kvalplats. Svedala tappar två av sina bästa spelare men har kanske med sina nyförvärv täckt upp för dom. Lunnarp och Öja blir stora aktörer på silly season marknaden, åtta respektive sex spelare har de båda lagen plockat in och då återstår ändå en vecka på frimånaden. De flesta spelarna härstammar från Österlens- och Trelleborgsregionen så svårt att veta hur pass bra dom är. Som vanligt går Balkan under radarn när det gäller frimånaden, under radarn för att dom helt enkelt inte har någon hemsida som uppdaterar nyheter kring laget. Se om vi blir klokare den 16dec. 


Bloggen kommer naturligtvis med nya uppdateringar kring serien när det händer nåt men uppdateringsfrekvensen kring såna här inlägg minskar något med uppehållet. Har lite svårt för att skriva bara för att skriva. Skånecupen kommer som vanligt få stort utrymme på bloggen, ser verkligen fram emot årets upplaga. Kulladal har god chans på några framskjutna placeringar. Besök gärna bloggens FB-sida eller blogg 1938 på Instagram om ni har det. 


Vi hörs!

 


Skapa flashcards