Alla inlägg den 5 december 2014

Av 1938 - 5 december 2014 22:15

En timmes boxningspass på Actic (tycker dom är värda lite reklam) är nyss avslutat. Helt okej uppslutning för att vara en fredagkväll, tror vi var upp emot femton man i alla fall. Fredagskväll och träning går väl inte riktigt hand i hand för ett gäng oavlönade fotbollsspelare, därför så kul att se. Man kan alltid ha i åtanke vad detta ger i slutskedet av säsongen när "femmelagen" börjat tappat stinget. För andra styrkepasset i rad deltog undertecknad. Shit man är inte ung längre! Mina armar skakar fortfarande! Men så ska det vara. Mycket motion får man inte genom att blogga. F-n vad skoj det är att bli påhejad av lagkamraterna, hade nästan glömt den känslan efter så många år vid sidan av plan. Bäst på det är givetvis Jörgen Mellberg, när han eldar på ger man några procent extra. Men också kul att se/höra spelare som annars är tillbakadragna både pusha på och ta för sig. Ett tydligt tecken på att de verkligen börjat komma in i laget. 


Jag fick inte min emotsedda kamp med Morgan Nielsen, Ralf tyckte väl det skulle varit för ojämn kamp... Att tacklas med Ralf är inte det lättaste, vilket jag snabbt fick uppleva. Värst var ändå Mattias Jurlander som med sina trumpinnar till ben var nära att skicka mig igenom väggen när vi skulle försöka putta den andra över rummet. Lite besviken på att ordföranden inte dök upp, något han tydligen lovat. En mindre skandal nästan på. Den hållhaken ska vi allt utnyttja vid ett senare tillfälle. Tyvärr inga bilder från träningen men vissa funderingar har gått in på att skaffa en hjälmkamera. 


Finns det ingen seedning i Skånecupen? Det trodde jag. Jag vill inte säga att Genarp, Barrikaden och Malmö Korpen är dåliga lag. Har av dessa bara följt Barrikaden i år och dom har nåt riktigt spännande på gång. Deras resultat från futsal-DM med bland annat oavgjort mot ett av Sveriges vassaste lag, Malmö City  imponerar också. City vann för övrigt DM. Men jämför vår grupp med: Olympic, Kvarnby, Husie och Klagstorp. Jisses! Men okej det är väl precis det som är charmen med fri lottning. 


Kulladal ställer upp med tolv lag i Skånecupen, det är ett mindre än ifjol och det beror på att vi i år inte har något juniorlag med. Naturligtvis följer bloggen samtliga Kulladalslags väg i turneringen. 


Jag förstår frustrationen hos er Kulladalsanhängare i att inte få reda på mer om truppförändringarna, tro mig det kliar i mina fingrar också. Men vi avvaktar till den 16dec av olika anledningar där den främsta är att INGET är klart förrrän frimånaden är över, såvida inte något kontrakt är skrivet. 


Imorgon följer bloggen matchen mellan Hyllie och Kvarnby i MM om inte något kommer emellan. Richard Nordström mot sin gamla klubb kryddat med några gamla Kulladalare. En fin start på fotbollslördagen. 


Ovido - Quiz & Flashcards