Alla inlägg den 11 mars 2014

Av 1938 - 11 mars 2014 09:31

Alex Mårtensson, Joachim Nilsson och Veljko Lekic - alla födda 1997. Där har ni namnen på de tre juniorer som Kulladal väljer att flytta upp till seniortruppen med omedelbar verkan. En provträning på tre veckor för spillrorna av det juniorlag som beslutades att läggas ner för några veckor sedan har resulterat i tre uppflyttade och ännu en veckas provträning för den yngsta, Ali Zubovic - född 1998. Säkerligen ett välkommet besked för honom då han ju som bekant blev målchansutvisad redan efter tio minuter mot Anderslöv i söndags, nu får han chans att besvisa sig ytterligare en vecka.


Alex Mårtensson är väl den som imponerat mest av juniorerna med tre matcher från start i A-laget som följd. Alex är ursprunligen en offensiv innermittfältare men har bevisat att han kan lira både försvar och yttermittfält, en utmärkt komplementspelare med andra ord. Joachim Nilsson har nyligen hämtat sig från några veckors sjukdom och har bara en dryg halvtimmes matchande och träningsantal räknat på en hand hos seniorlaget. Men den kvicke mittfältaren har utvecklingspotential. Veljko Lekic drabbades av en bristning i låret redan på den första träningen med seniorlaget men han har redan förra säsongen visat framfötterna i U-laget, till och med redan 2012. En modern försvarare med bra fötter. Intressant. 


När juniorlaget lades ner snappade vi även upp lagledaren Jörgen Mårtensson som så smått redan börjat hos oss. Tanken är att Jörgen främst ska hjälpa till med U-laget. För min del ändras inte förutsättningarna nämnvärt, jag kommer alltid följa U-laget i den mån jag kan men det innebär ju bland annat att jag inte behöver tacka nej till jobb när jag blir inringd dagen innan eller om A-träningen behöver min hjälp så kan jag vara där. 


Vi välkomnar samtliga fyra upp till seniorerna! 


Ovido - Quiz & Flashcards