Alla inlägg den 12 juni 2009

Av 1938 - 12 juni 2009 14:06

Efter gårdagens skräll där Bårslöv besegrade Råå på bortaplan så är alla Kulladalspelare medvetna om att en seger i "vårens" näst sista match skulle innebära nytt hopp för topplacering. Det kommer som sagt att bli en del förändringar om man tittar på tidigare matcher, bland annat ser det ut som om 4-3-3 ersätts med 4-4-2.


Kulladals startelva:

Tonny

Söder Danne Henke Robin

Freij Mumme Martin P Endrit

Håkansson A Jönsson


Redigerat: Vad är det för källa man förlitar sig till?! :) I fortsättningen befinner jag mig själv på träningarna. Tobbe alltså som vänsterback? Joel vet jag inget om, detta är den elva jag fick. Ber om ursäkt för de fel det blir...   


Söder går efter två mycket fina insatser i U-laget in som högerback medan Danne ersätter en skadad Jönsson i mittförsvaret. Vidare kommer innermittfältet bestå av Mumme och Martin P, där även Mumme gjort framstående insatser för U. Martin P får erkännande efter allt sitt slit och hemvändaren kan äntligen titulera sig startspelare. Anfallet Håkansson och Jönsson ser mycket starkt ut tillsammans med de två yttermittfältarna Freij och Endrit (!). Dessutom stort stöd från de bakre regionerna i form av Robin och Söder. Lite får vi se hur det fungerar med en renodlad balansspelare, jag tror det kommer bli enbart positivt åtminstone bakåt, den stora frågan är om det går att hitta balansen mellan bra försvarsspel och fungerande anfallsspel med en 4-4-2-uppställning.


Väderprognos:

Sol? Molnigt

Temp? 16grader

Nederbörd? Nej

Vind? 10m/s (sydöstlig)


Motståndarna:

Gantofta inledde säsongen dåligt och med det ena dåliga resultatet efter det andra befann man sig ett tag väldigt nära jumboplatsen. Efter dryga hälften av vårsäsongen började laget så hitta spelet och med några vinster i rad lyckades man klättra ikapp bland annat Kulladal, men förra veckans förlust hemma mot Torekov fick ner laget på jorden igen och Häljarp kunde gå om både Gantofta och Kulladal. Lagen har haft två vitt skilda vårsäsonger där Kulladal gått ner medan Gantofta gått upp, formkurvemässigt, men ändå befinner de sig på samma poäng, tretton. Gantofta alltså på sjätte plats i tabellen medan Kulladal på bättre målskillnad ligger på femte plats. Sin toppskytt har man i Betin Bairami på fyra mål.


Resultat? Det kan ta tid innan ett nytt spelsystem spelas in men en hemmamatch mot ett jämnbra lag är nog bästa tillfället att spela in det, då det inte blir för lätt och missvisande. Jag tror dock Kulladal har så pass skickliga spelare och dessutom lirade några av spelarna med uppställningen ute i Klagshamn (Henke, Söder, Mumme) och tre träningar har laget haft på sig. Kulladal vinner 2-0.


Övriga matcher:


Igår:

Råå - Bårslöv 0-1 (1)


Ikväll:

Häljarp - Olympic (1)


Lördag:

Torekov - Hittarp (1)

Hyllie - Västra Karup (1)


Torsdag:

Croatia - Eskilsminne (1)


Endast hemmasegrar i en, tydligen, svårtippad omgång tror jag på. Olympic verkar inte vara i sin bästa form och visst tippar jag med hjärtat i flera av matcherna men jag har haft så många fel att jag får ändra min taktik något.


Helgens trippel:

Denna trippel är inte den säkraste men det blir en liten kluring denna helg istället för en lågoddsare.


Eslöv - Kvarnby 2 (ikväll 19)

Hyllie - Västra Karup 1 (lördag 15)

IFK Malmö - Klagshamn X (lördag 15)


Ett Kvarnby i riktigt bra form borta mot Eslöv till 2,70 den måste jag bara ta. Hyllie är erkänt starka på hemmaplan och jag tror ett offensivt Västra Karup får det svårt. Två kryssglada gäng möts när Di Gule tar emot Ken Hanssons gäng, lutar åt kryss...


Kulladals match klockan 15 imorgon! Grip sista halmstået Kulladal! Min omröstning visar att folk till stor del är överens om att det behövs mål framåt och att det är det stora problemet. Några pekar på rutinen medan väldigt få tror på något annat.


Ovido - Quiz & Flashcards