Alla inlägg den 14 maj 2009

Av 1938 - 14 maj 2009 20:17

Så har man varit på Kulladals träning, regnet fick inte lov att tränga sig igenom solens strålar...


Några notiser från den:

- Fiznik var med och tränade. En av mina stora favoriter förra säsongen, hoppas han kommer bli en del av laget framöver också och ge nyttig sparring till Tonny och Martin.

- Mattias från J-laget deltog i träningen och skötte sig liksom Bengtsson exemplariskt, intressant hur dessa unga tar chansen och verkligen tar för sig i Senior.

- Pålle var med på sista övningen och ledde blått lag till ett antal segrar i matchspelet, comeback?!

- Martin P saknades på träningen liksom Nick som fortsatt tränar på egen hand.

- Kvällens mål gjorde André Jönsson när han, turligt enligt vissa, klacklobbade in bollen.


Imorgon återkommer jag med truppen till lördagens match. Endast två läsare har lagt upp sina dream-team och här kommer dessa för er som inte sett dem:


Tonnys lag:


Buffon

D.Alves Vidic Ferdinand Evra

Ronaldo Gerrard Xavi Messi

Villa Rooney


Calles lag:


 Palop

 Alves Vidic Pique Puyol

 Xavi Iniesta Mascherano

 Messi Zlatan Tevez


Lite för få Bayern-spelare för min smak men annars helt okej...

Av 1938 - 14 maj 2009 09:45

Det står nu klart att om Kulladal vinner över superettanlaget Ängelholm så får man möta Ramlösa. Detta efter att Ramlösa slagit ut BW90 genom en 2-0-seger. Svår match för Kulladal, kanske svårare än Ängelholm lite beroende på Ängelholms tankar om J-lag eller A-lag.


Liksom IFK Malmö och MFF slogs igår TFF ut ur DM efter en solklar förlust mot Påarp, TFF spelade med J-laget... Hyllie stod enligt rapporter emot bra i 75min mot Kristianstad innan man fick en utvisad och tappade från 1-2 till 1-5. FK Besa, som jag faktiskt aldrig hört talas om, slog ut Högaborg och eftersom jag inte hört något om laget får det ses som en liten överraskning!


Ikväll är det en intressant Kulladal-träning! Lördag får ett jobbigt val då Bayern spelar samtidigt som Mörkblått... Aja, det löser sig!


Ikväll möts Västra Karup och Råå i serien. För Kulladals del hoppas jag få se en hemmaseger men har svårt att tro det efter Råås fina taktiska spel mot Kulladal. Denna match vinner Råå.

DM

Ovido - Quiz & Flashcards